Τρεις κορυφαίοι χορογράφοι, τα τρία μεγάλα αστέρια της Μέκας του σύγχρονου χορού, του περίφημου Σάντλερς Γουέλς, κι ο μάγος των θεατρικών φωτισμών, μας παρουσιάζουν το νέο χοτ ίνδαλμα της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής, Αακάς Οντέντρα.
βάζει το λογότυπό του σε μια παραγωγή, τότε αυτό αποτελεί ένα αναμφισβήτητο γκαραντί, μία εγγύηση υψηλής αισθητικής και ποιότητας.
οι τρεις κορυφαίοι σύγχρονοι και μόνιμοι χορογράφοι του, δημιουργούν για πρώτη φορά μαζί και αποκλειστικά για έναν μόνον νέο χορευτή, τότε ας ετοιμαστούμε να υποδεχτούμε και να απολαύσουμε το νέο hot είδωλο του παγκόσμιου χορευτικού στερεώματος.
μαζί του χορογραφικά, τότε το γεγονός αυτής της μοναδικής συνύπαρξης αποτελεί μία περίτρανη απόδειξη ενός σπάνιου και πολύπλευρου ταλέντου. Ένα δείγμα καλλιτεχνικού σεβασμού, μία υπόκλιση καταξιωμένων ανθρώπων στην πηγαία έμπνευση και στο αυθεντικό χάρισμα.
αν στο ξεκίνημα της καριέρας του υπήρξε ο πιο περιζήτητος νέος σολίστας, τα τελευταία χρόνια άρχισε πλέον να καταγράφει την καλλιτεχνική του ωριμότητα με αμέτρητα βραβεία και διθυραμβικές κριτικές που ξεχειλίζουν από υπερθετικούς χαρακτηρισμούς. Κάτι που εκτόξευσε τη φήμη του, του προσέδωσε εκτυφλωτική λάμψη και ένα απίστευτα διευρυμένο κοινό.
που θα δούμε για πρώτη φορά στην Αθήνα, άλλωστε αυτή αποτελεί και την παρθενική εμφάνιση του Αακάς Οντέντρα στη χώρα μας, αποτελεί αναμφίβολα τη σφραγίδα και τον σημαντικότερο σταθμό στη μέχρι τώρα πορεία του. Πρόκειται για μια σπονδυλωτή παράσταση αποτελούμενη από τέσσερα μέρη, όπου εκτός του ίδιου, τον χορογραφούν τρεις κορυφαίοι σύγχρονοι χορογράφοι, διάσημοι δημιουργοί αλλά και σολίστες οι ίδιοι, χορογράφοι και συμπρωταγωνιστές των μεγαλύτερων stars της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής, όπως η Συλβί Γκιγιέμ και η Ναταλία Οσίποβα.
του περίφημου Sadler’s Wells, του μεγαλύτερου και διασημότερου κέντρου της χορευτικής τέχνης στον κόσμο, του επονομαζόμενου και «Μέκκα του σύγχρονου χορού». Μάλιστα είναι αξιοσημείωτο, ότι οι τρεις τους συνδημιουργούν, συνυπογράφουν και συνυπάρχουν για πρώτη φορά μαζί, σε μία ενιαία παράσταση. Κι αυτό σίγουρα κάτι σημαίνει! Τόσο για τη συγκεκριμένη παράσταση, όσο και για τον μοναδικό πρωταγωνιστή της.
είναι το IN THE SHADOW OF MAN σε χορογραφία του Άκραμ Καν που υπήρξε και μέντορας του Αακάς Οντέντρα. Είναι μία χορευτική προσέγγιση της εξέλιξης των ανθρώπων, μία εξερεύνηση της πορείας τους από γενιά σε γενιά, μέσω της έρευνας του σώματος. Μία καλλιτεχνική απόπειρα να δοθεί απάντηση στο ερώτημα, εάν με την πάροδο του χρόνου γινόμαστε περισσότερο ανθρώπινοι ή τουναντίον μεταλλασσόμαστε σε ζώα. Μία λυτρωτική δυναμική διεργασία που επιχειρεί σκηνικά να ανακαλύψει, να αποκαλύψει και να τεκμηριώσει, το αν υπάρχει τελικά κάποιο ζώο που κατοικεί στη σκιά μας. Με μέθοδο και όχημα τους κινητικούς ρυθμούς ορισμένων ζώων, την μοντέρνα κινησιολογική έκφραση αλλά και τον παραδοσιακό Ινδικό χορό Kathak.
είναι το CUT σε χορογραφία του φημισμένου Russell Maliphant, του πρώτου των πρώτων μόνιμων χορογράφων του Sadler’s Wells. Ο Μάλιφαντ εκμεταλλευόμενος τη γνώση και την εμπειρία του Aakash Odedra στο δυτικό σύγχρονο χορό, αλλά και την οικειότητα του με την ανατολίτικη παράδοση, όπως με του Ινδικούς χορούς Kathak και Bharat Natyam, μελετά τις έννοιες της ροής και της μορφής. Το σώμα που κινείται αλλά και το ίδιο το σώμα, αυτό καθ’ αυτό, την ενέργεια και την ύλη που συνυπάρχουν και ταυτίζονται, μέσα από μία αληθινή σκηνική υπέρβαση. Απαραίτητος σύμμαχός του σ’ αυτή τη διαδικασία, ο πολυβραβευμένος, ο ένας και μοναδικός σχεδιαστής φώτων, ο πολύς Michael Hulls.
είναι το CONSTELLATION, ένα χορευτικό παιχνίδι του τρίτου σπουδαίου δημιουργού της παρέας, του Βέλγου Sidi Larbi Cherkaoui. Φως και Ήχος! Η σκηνική αποτύπωση μιας ψευδαίσθησης, αυτής της απόστασης και της εγγύτητας, μέσα σ’ ένα περιβάλλον που εμφανίζεται απατηλά ως σταθερό. Ο Σερκαουί δείχνει να γοητεύεται από αυτές τις δήθεν διαφορετικές εικόνες – έννοιες, αφού η πηγή τους είναι συχνά ταυτόσημες, ένα και το αυτό. Επιδιώκει λοιπόν να αναδείξει διαφορετικές μορφές ήχου και διαφορετικές πηγές φωτός , που όμως καταφθάνουν μαζί, δημιουργώντας τους δικούς τους αστερισμούς, σ’ ένα παράλληλο σκηνικό σύμπαν. Παρουσιάζοντας μία ροή φωτός που προέρχεται από το σκότος και επιστρέφει πάλι στην ερεβώδη μήτρα του, αφού πρώτα αναδείξει την φωτεινότητα και την λαμπρότητα του
είναι το NRITTA, μία χορογραφία του ίδιου του Αακάς Οντέντρα, που επιχειρεί να ενώσει δύο αντιθετικά στοιχεία, την τραχειά αρρενωπότητα και την αισθησιακή θηλυκότητα, στο κοσμικό, συμπαντικό διάβα τους. Συμβολίζοντας τους κοσμικούς κύκλους της Δημιουργίας και της Καταστροφής, καθώς και τον καθημερινό ρυθμό της γέννησης και του θανάτου. Μέσω του έντονου δυναμικού χορού Tandav και παράλληλα του Lasya, ενός χορού με απαλές, κυκλικές, σαγηνευτικές κινήσεις. Μέσω κυρίως της ερμηνευτικής δεινότητας και της χορευτικής καθαρότητας του σπουδαίου αυτού χορευτή. Άλλωστε ο τίτλος NRITTA σημαίνει «καθαρός χορός».
Εικόνες από την Παράσταση.
Ο πολυβραβευμένος Βρετανός χορευτής Αακάς Οντέντρα σπούδασε τους παραδοσιακούς ινδικούς χορούς Kathak και Bharat Natyam, με την Nilima Devi στο Λέστερ και με την Chitraleka Bolar στο Μπέρμιγχαμ, συνεχίζοντας στην Ινδία την εκπαίδευσή του με την Asha Joglekar και την Chhaya Kantaveh.
Κέρδισε τις υποτροφίες Sampad (South Asian Arts) και Akademi (South Asian Dance UK) και το 2009 παρουσίασε ένα σόλο του στο Svapngata Festival που οργάνωσε το περίφημο Sadler’s Wells και επιμελήθηκε ο Akram Khan, ο οποίος έγινε ο μέντοράς του, ωθώντας τον να παντρέψει την παράδοση με τον σύγχρονο χορό.
Το 2011 ιδρύει τη δική του ομάδα, την Aakash Odedra Company και αφιερώνεται με τεράστια επιτυχία στην χορογραφία όπως αποδεικνύει και η πρώτη του απόπειρα πάνω στο Get on the Good Foot του James Brown στο Apollo Theater της Νέας Υόρκης, ενώ το 2012 συνυπογράφει με άλλους χορογράφους την τελετή λήξης της Ολυμπιάδας του Λονδίνου.
Μέχρι σήμερα έχει κερδίσει πολλά και σημαντικά βραβεία τόσο ως χορευτής όσο και ως χορογράφος, τη στιγμή που οι παραστάσεις του Rising, Murmur, INKED, Echoes κλπ συνεχίζουν να δημιουργούν ασφυκτικά sold out, “σπάζοντας ταμεία” στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.
Ο Βρετανός με καταγωγή από το Μπανγκλαντές χορευτής και χορογράφος Άκραμ Καν, εκπαιδεύτηκε δίπλα στο μεγάλο δάσκαλο του Kathak τον Σρι Πρατάπ Παγουάρ του οποίου έγινε ο καλλιτεχνικός διάδοχός του, ενώ στη συνέχεια σπούδασε μοντέρνο χορό.
Σε ηλικία μόλις 14 ετών παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο στη θρυλική Μαχαβαχάρατα του Πήτερ Μπρουκ ακολουθώντας την παγκόσμια περιοδεία της και εμφανιζόμενος στην τηλεοπτική εκδοχή της.
Το 1990 ξεκινά τα περίφημα σόλο του (τα πόδια της Πολαρόιντ, Ρόνιν, Τρίτος Κατάλογος) και το 2000 ιδρύει τη δική του ομάδα χορού συνεργαζόμενος και μεταπηδώντας σε διαφορετικά είδη, όπως το θέατρο, η μουσική, το σινεμά κλπ.
Το 2006 υπογράφει χορογραφικά το σόου της Κάιλι Μινόγκ, το 2007 περιοδεύει ταυτόχρονα με τρεις διαφορετικές παραγωγές του σ’ όλο τον κόσμο, ενώ συνεχίζει την πολυετή συνεργασία του με την κορυφαία χορεύτρια Συλβί Γκιγιέμ.
Έχει τιμηθεί με τις σημαντικότερες διακρίσεις (βραβείο Jerwood 2000, καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος χορογράφος 2000, καλύτερη σύγχρονη χορογραφία 2002, καλύτερος άντρας χορευτής 2005) και από το 2004 είναι Διδάκτορας Τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Montfort.
Αποτελεί μόνιμο στέλεχος του μεγαλύτερου κέντρου σύγχρονου χορού στον κόσμο του Sadler’s Wells και συνεργαζόμενος καλλιτέχνης του φημισμένου South Bank Centre.
Ο Russell Maliphant σπούδασε χορό στο Royal Ballet Scholl, ενώ ασχολήθηκε με τη μελέτη της ανατομίας, της φυσιολογίας και της βιομηχανικής. Στη μεγάλη καριέρα του έχει συνεργαστεί ως χορευτής και χορογράφος με μεγάλα μπαλέτα, όπως της Όπερας της Λυόν και της Λωραίνης, το Royal Ballet, το Batsheva Ensemble και σημαντικές ομάδες σύγχρονου χορού: The Ballet Boyz, CobosMika, DV8 Physical Theatre, Michael Clark & Company κ.λ.π. Επίσης συνέπραξε και με τις δύο ιδιότητές του με σπουδαίες προσωπικότητες του χορού όπως η Sylvie Guillem, ο Robert Lepage και ο Adam Cooper.
Το 1996, δημιουργεί τη δική του ομάδα (Russell Maliphant Company) ξεκινώντας ταυτόχρονα και τη μόνιμη συνεργασία του με τον κορυφαίο φωτιστή Michael Hulls. Τα γνωστότερα έργα του είναι τα Sheer, Choice, Broken Fall, Push, No Shadow, Eonnagata, The Rodin Project, Erebus, Fallen και Second Breath.
Έχει τιμηθεί με σημαντικά βραβεία, όπως τo Laurence Olivier Award, το Time Out Live, το Circle National Dance Award, το South Bank Show Dance Award, ενώ το 2011 ανακηρύχτηκε τιμητικά διδάκτορας στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Plymouth. Την τελευταία δεκαετία, είναι ο βασικός χορογράφος του μεγαλύτερου και διασημότερου κέντρου σύγχρονου χορού παγκοσμίως, του περίφημου Sadler’s Wells.
Το ντεμπούτο του Sidi Larbi Cherkaoui ως χορογράφος έγινε το 1999 με το μιούζικαλ του Andrew Wale “Ανώνυμη Εταιρεία”. Από τότε, έχει χορογραφήσει πάνω από 20 παραστάσεις, κερδίζοντας πολλά σημαντικά βραβεία.
Το 2008, το Sadler’s Wells τον ανακήρυξε Μόνιμο Συνεργάτη και από το 2010 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του “Festival Equilibrio” στη Ρώμη. Από το Σεπτέμβριο του 2015 αναλαμβάνει καλλιτεχνικός διευθυντής του διάσημου Royal Ballet of Flanders (Μπαλέτα της Φλάνδρας) στην Αμβέρσα του Βελγίου.
Από το 2010, έχει ιδρύσει επίσης τη δική του ομάδα που ονόμασε Eastman και σε συνεργασία με τον Damien Jalet χορογράφησε την πολυβραβευμένη παράσταση Babel, ενώ το 2013 συνεργάστηκε με την Marina Abramovic για το Boléro που ανέβασε στην Όπερα των Παρισίων.
Έχει συνεργαστεί με πολλά διάσημα Θέατρα και Μπαλέτα στον κόσμο όπως τα Dutch National Ballet, Paris Opera Ballet, Bunkamura Theatre Cocoon στο Τόκιο, Stuttgart Ballet, Los Angeles Dance Company κλπ.
Ο Michael Hulls, ο επανομαζόμενος και «Χορογράφος των φώτων», σπούδασε χορό και θέατρο στο Dartington College.
Το 1992 κέρδισε υποτροφία από το Arts Council για να συνεχίσει τις σπουδές του στα εργαστήρια φωτισμού χορού της Jennifer Tipton στη Νέα Υόρκη. Τα τελευταία 20 χρόνια δουλεύει εντατικά σε παραστάσεις χορού και ειδικότερα με τον χορογράφο Russell Maliphant έχοντας καταφέρει να εδραιωθεί ως κορυφαίος θεατρικός φωτιστής διεθνώς.
Οι συνεργασίες του με τον Maliphant έχουν αποσπάσει διεθνείς κριτικές και αναγνώριση καθώς και πολλά βραβεία και διακρίσεις. Το 2009, ο Hulls έγινε ο πρώτος βασικός συνεργάτης του διάσημου Sadler’s Wells ο οποίος δεν είναι χορογράφος.
20:30
20:30
Θέατρο Παλλάς, 5-6 Νοεμβρίου 2013
Διάρκεια Παράστασης : 1 ώρα και 20 λεπτά - με το διάλειμμα
Video της Παράστασης