Τα δύο πρόσωπα ενός ζωντανού θρύλου. Το κλασικό της Guillem και το σύγχρονο της Sylvie

Η Συλβί Γκιλέμ, η μεγαλύτερη εν ζωή χορεύτρια του κόσμου, στην τεράστια και πολύκροτη καριέρα της, έχει στιγματίσει ανεξίτηλα με τον προσωπικό της κινησιολογικό κώδικα, τόσο το κλασικό μπαλέτο, όσο και το σύγχρονο χορό.

Με μέσον τις διάσημες, αναμφισβήτητες και πρωτόγνωρες δεξιότητές της που την καθιέρωσαν ταχύτατα ως superstar και εκτόξευσαν τη φήμη της, προσέδωσε άλλες διαστάσεις στους πρωταγωνιστικούς ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου που ερμήνευσε, υπερβαίνοντας πολλές φορές τα τετριμμένα μοτίβα του και αλλάζοντας ριζικά και αμετάκλητα τα πρότυπά του, ακόμη και στον καθιερωμένο, διαχρονικό, γυναικείο σκηνικό σωματότυπο!

Παράλληλα έχει δομήσει νέα στάνταρ στην κοινωνία της σύγχρονης κινησιολογικής φόρμας και γενικότερα του μοντέρνου χορού, θεωρούμενη δικαίως - η βασική αυτουργός του κόσμου του.

Αυτή ακριβώς η επιτυχέστατη μίξη των δύο τόσο διαφορετικών «καλλιτεχνικών γλωσσών», αυτό το πάντρεμα στοιχείων του σύγχρονου χορού με τις τεχνικές του κλασικού μπαλέτου, ήταν η «Χριστουγεννιάτικη Πρόταση» της μεγάλης ντίβας, της κορυφαίας των κορυφαίων στο παγκόσμιο χορευτικό στερέωμα, της μοναδικής και ανεπανάληπτης Συλβί Γκιλέμ.

Της διάσημης κυρίας «έξη-ακριβώς», που χρόνια μετά την «μοντέρνα στροφή» στην καριέρα της, μας κομίζει στις μαγικές καλλιτεχνικές αποσκευές της, όχι μόνο την σύγχρονη δυναμική γοητεία και έκφρασή της, αλλά επιτέλους - για μια φορά έστω ξανά - και την ανεπανάληπτη κλασική ερμηνευτική της δεινότητα.

Σε ένα εορταστικό και άκρως χορταστικό γκαλά χορού, αφιερωμένο στο όνομα του γνωστότερου σύγχρονου σκηνικού μύθου, που εγκαινίασε ένα καινούριο χορευτικό τοπίο συνύπαρξης των άκρων, με «όπλο» μία καθαρή, κομψή νέα γλώσσα, με απαιτητική σωματικότητα, υπαινικτικό αισθησιασμό και μαγνητική ενέργεια.

Σε ένα κύκλο διαφορετικών παραστάσεων που περιγράφει την εκλεκτική συγγένεια και αντιπαραθετική αμφισυντήρηση της κλασικής παράδοσης με τη σύγχρονη αμφισβήτησή της, που αφηγείται μία τολμηρή προσωπική καλλιτεχνική πορεία από το κλασικό έως το νεοκλασικό, το μοντέρνο και το ανατρεπτικό, που πρωτοπορεί δημιουργώντας νέα δεδομένα και πρότυπα, σε μία «συγκλονιστική συνεύρεση του Μέλλοντος με την Ιστορία».

Συνοδοιπόροι της και συν-κοινωνοί σ’ αυτό το εγχείρημα, από την μία ο φημισμένος χορευτής και χορογράφος Άκραμ Καν στην πολυβραβευμένη παράσταση «Sacred Monsters» (Ιερά Τέρατα) συνοδεία ζωντανής μουσικής.
Από την άλλη κορυφαίοι σολίστες, σαν τον Ολιβιέ Σανού και βέβαια τον πρώτο χορευτή (Etoile) της Σκάλας του Μιλάνου, τον μεγάλο σούπερ σταρ Μάσιμο Μούρου, μαζί με τα περίφημα Μπαλέτα του Τόκυο στο κλασικό Μαργαρίτα και Αρμάνδος, σε κοινή παράσταση με το εκπληκτικό Etudes.

Σε μία εκπληκτική σύμπραξη που ανοίγει νέους δρόμους,
έναν μοναδικό συγκερασμό μπαλέτου και μοντερνισμού,
σε μία γοητευτική σκηνική συνεύρεση που αποθεώνει την σωματική έκφραση,
σε μία γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης,
σ’ έναν δημιουργικό σκηνικό διαλογισμό πάνω στο ιστορικό ταξίδι από τον παλιό στον νέο κόσμο.

Σε μία υπερβατική απόδειξη για την ικανότητα του σώματος να απορροφά την αλλαγή αυτή, την μετάβαση δηλαδή από τον ένα σκηνικό πλανήτη στον άλλον, του σώματος που λειτουργώντας από μόνο του πλέον ως εγκέφαλος, εφευρίσκει τρόπους αρμονικών συνδυασμών των αντιθέσεων, μέσω της άρτιας τεχνικής και της υψηλής αισθητικής, της συνέπειας και της συνέχειας.

Στην εφαρμογή μίας άκρως πρωτότυπης και εντυπωσιακής ιδέας που προκαλεί θετικά και υπόσχεται να διευρύνει αισθητικά, ηλικιακά, κοινωνικά το χορευτικό κοινό, προβάλλοντας το αυτονόητο της αληθινής τέχνης, την ποιότητα και την απόλαυση.

Μία σειρά διαφορετικών παραστάσεων με μόνον θεματικό άξονα, την διάσημη υπερβατική ιέρεια του χορού, που χορεύοντας ζωντανεύει το «Ιερό Τέρας» πάνω σ’ αυτό που η ίδια αποκαλεί δικό της ιερό τέρας, την σκηνή.

Sylvie GuillemΔικτυακός Τόπος Παράστασης